Teknologi... Västvärldens förfall

Vad är det för fel på människor egentligen? Kan verkligen inte säga att jag är annorlunda när det gäller det här ämnet men nu får vi väl fan skärpa oss. Prylar, elektronik och teknologi gör bara våra liv så mycket "enklare". Med enklare så menar jag mindre ansträngning, mindre rörelse, mindre tankeförmåga... vi fördummas och vissnar både fysiskt och psykiskt för att vi sväljer all den här skiten med hull och hår. Alla dessa fjärrkontroller till allt så att vi ska slippa röra på oss, micromaten för att vi ska slippa stå där och laga mat, alla olika sätt att ses/prata via internet istället för att faktiskt ta sig ut och träffas på riktigt är väl några exempel som talar för sig själva. Alla börjar ta för givet att bara slacka och inte göra någonting alls på egen kraft. Apparaterna kommer ta över våra liv och även våra sinnen...




Robotdammsugare? Var FAAAAAAAAAAN är vi på väg? VARFÖR?????



Om jag ska sia i min kristallkula så ser jag en inte så avlägsen framtid då ingen går till arbetet eller skolan. De arbeten som fortfarande existerar kommer att skötas direkt från hemmen och inte från fabriker, affärer eller kontor. Resten av befolkningen kommer bara att få ut bidrag från skatterna som företagen genererar till staten nu när dom inte behöver betala ut några direkta löner längre. Utbildningen sker bara via datorer från hemmet. Det är ju i den riktningen det verkar gå åt nu i alla fall och det är ju rätt skrämmande med tanke på att arbetsplats/skola är en stor del av en människas sociala liv. Vi kommer att bli socialt missanpassade, lata, slöa och psykiskt avtrubbade. Tendenserna finns ju redan i hela västvärlden, befolkningen rör på sig mindre, går ut mindre, blir tjockare och sjukare både fysiskt och psykiskt...

Egentligen borde alla skickas upp någonstans i norrland till nån skiten stuga utan rinnande vatten eller självgående el i ungefär ett år så att alla lär sig hur det egentligen är att leva och fungera som en människa fysiskt och psykiskt. Vi har ju inte våra kroppar och intelligens för att sitta still och låta någon robot eller liknande göra allt jobb åt oss....

... Eller? Tåls att tänka på i alla fall!

Och just det, jag måste bara nämna den lilla grejjen som ens fick mig att bli förbannad nog för att skriva det här inlägget. Det var när jag var på PrisXtra och skulle köpa bröd och såg dessa färdigskurna limpor, sen när blev vi så jävla efterblivna att vi inte ens kan/orkar skära våra förbannade mackor själva? HERREGUUUUD VA LACK JAG ÄR!"/(&)

/Alex "Z" Skalman

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför du snacka skit om robotdammsugare, denna grej är ju underbar

2008-09-11 @ 18:12:16

Din åsikt räknas inte här:

Namn:
Kommer du igen?

mejl: (publiceras ej)

URL/Blogg?:

Idiotisk åsikt:

Trackback
RSS 2.0