Sl, världens bästa (sämsta) företag?

Men allvarligt, deras vision är att enkelt transportera människor på ett enkelt sätt i stockholm men hur enkelt är det då? Jag förstår inte hur svårt det kan vara att köra bussar på rätt tid/ köra rätt väg? Häromdagen skulle jag åka till skolan för att vara med ettorna på deras teambuilding kl 9. Jag sökte på sl efter snabbaste vägen och då skulle jag åka 560 sen byta till 520. Jag sätter mig på bussen, kliver av och väntar på 520. Tror ni det kommer någon 520? Efter 45 minuters väntan och 56 cigaretter senare (jag röker egentligen inte mycket) så kommer den buss som skulle gå en halvtimme senare än min buss jag skulle ta. Iriterad går jag på bussen och sätter mig. Redan nu är jag 15 minuter sen men jag skiter i det just då. Bussen rullar vidare mot skolan och helt plötsligt svänger bussen åt heeeelt fel håll, inte bara jag som är iriterad längre utan en dagisfröken rusar fram och fullkomligt skriker åt busschafören att han är dum i huvet och att han ska vända direkt vilket inte går. Vi fick åka in på en okq8 och vända bussen vilket tog ca 25 minuter, jag var glad, jätteglad.. inte!



Ska man jobba som busschafför lär man ju ha lokalsinne? Eller kanske en hjärna skulle funka också? Detta händer dessutom typ 3 gånger per år i min skola, vad är det för fel?

Kommentarer

Din åsikt räknas inte här:

Namn:
Kommer du igen?

mejl: (publiceras ej)

URL/Blogg?:

Idiotisk åsikt:

Trackback
RSS 2.0