Kundservice strikes again!
Allvarligt? Hur svårt kan det vara att ha en fungerande kundservice? Jag menar, det här med kundservice var ju inget som storföretagen började med igår direkt så man tycker ju att idioterna haft tillräckligt med tid på sig att ordna ett fungerande system och kompetent personal men för andra gången på en vecka så fick jag själv (tyvärr) erfara att så FAN INTE E FALLET!
Denna gång gäller det bredbandsbolaget. Kan erkänna att det var mitt eget fel denna gång att jag behövde ringa dit pga av en missad faktura men det som följde sen har jag fan inte med att göra. Jag ringer dom och får klicka mig igenom otaliga menyer utan att ens komma till rätt avdelning och när jag sen blir kopplad så får jag prata med Maria på "Uteblivna fakturor". Jag förklarar trevligt hur läget ligger till (efter 6 minutes väntetid när dom sa det skulle ta 2-3 min) och jag frågar om det finns något sätt som man kan betala idag och få tillbaka uppkopplingen redan nästa dag och hon säger Ja. Såååå jag kopplas till något som heter Röstservice där man ska kunna betala med sitt mastercard/visa över telefon och få tillbaka sitt internet på en dag.... Och vad händer, inget hörs? Jag väntar i 3 minuter o sen låter det *Pip Pip Pip* och så kopplas samtalet bort. Jag ringer upp igen, smått irriterad, får denna gång sitta i kö i 8 minuter innan jag kommer fram till någon annan på samma avdelning. Jag förklarar lite mindre trevligt vad som hänt och då säger han att han följer me mig in på den andra linjen innan han kopplar bort sig för att se att det fungerar. Så ok... jag hör lite schysst hissmusik i ungefär 30 sekunder och sen blir det TYST IGEN!? ... Tro det eller ej, men sedan kopplas jag bort igen...Pip Pip Pip började redan gå mig på nerverna. Jag bestämmer mig för att ringa upp idioterna en tredje gång och då får jag prata med min kära Maria igen efter ytterligare 8 minuter väntetid. Hon var faktiskt rätt trevlig men jag var för arg för att bry mig så det slutar med att hon ska vara med mig på linjen hela vägen fram denna gång. Det börjar bra med hissmusik i typ 2 minuter denna gång... Men gissa vad.... *PIP PIP PIP* VAD I HELVETE!??! Vad fan är det för jävla skitsystem och totalt inkompetenta idioter dom har på bredbandsbolaget egentligen??? Allt slutade med att jag fick betala den vanliga vägen via nätet och vänta i 3 dagar. Tack så fantastiskt mycket! Allvarligt... Peder Ramel, nu får du fan styra upp detta omgående.
Förresten, angående Tele2-idioterna. Jag ringde och bråkade med dom i 3 dagar och upprepade gång på gång att det var deras fel eftersom att dom sagt fel summa till mig från början på min räkning.. Sista dan så började dom väl tröttna och ville ha bort mitt hat för då avslutade dom samtalet med "Vi ska se vad vi kan göra.." de 2 tidigare dagarna lät det bara "Vi kan inte göra nångonting förrän allt är inbetalat.." ... Men ojdå! En timme efter 3e dagens samtal så fungerade min telefon igen! Där ser man vad lite motiverat hat och frustration kan återkomma. Znappe var nöjd.
/Alex "Z" Skalman
Denna gång gäller det bredbandsbolaget. Kan erkänna att det var mitt eget fel denna gång att jag behövde ringa dit pga av en missad faktura men det som följde sen har jag fan inte med att göra. Jag ringer dom och får klicka mig igenom otaliga menyer utan att ens komma till rätt avdelning och när jag sen blir kopplad så får jag prata med Maria på "Uteblivna fakturor". Jag förklarar trevligt hur läget ligger till (efter 6 minutes väntetid när dom sa det skulle ta 2-3 min) och jag frågar om det finns något sätt som man kan betala idag och få tillbaka uppkopplingen redan nästa dag och hon säger Ja. Såååå jag kopplas till något som heter Röstservice där man ska kunna betala med sitt mastercard/visa över telefon och få tillbaka sitt internet på en dag.... Och vad händer, inget hörs? Jag väntar i 3 minuter o sen låter det *Pip Pip Pip* och så kopplas samtalet bort. Jag ringer upp igen, smått irriterad, får denna gång sitta i kö i 8 minuter innan jag kommer fram till någon annan på samma avdelning. Jag förklarar lite mindre trevligt vad som hänt och då säger han att han följer me mig in på den andra linjen innan han kopplar bort sig för att se att det fungerar. Så ok... jag hör lite schysst hissmusik i ungefär 30 sekunder och sen blir det TYST IGEN!? ... Tro det eller ej, men sedan kopplas jag bort igen...Pip Pip Pip började redan gå mig på nerverna. Jag bestämmer mig för att ringa upp idioterna en tredje gång och då får jag prata med min kära Maria igen efter ytterligare 8 minuter väntetid. Hon var faktiskt rätt trevlig men jag var för arg för att bry mig så det slutar med att hon ska vara med mig på linjen hela vägen fram denna gång. Det börjar bra med hissmusik i typ 2 minuter denna gång... Men gissa vad.... *PIP PIP PIP* VAD I HELVETE!??! Vad fan är det för jävla skitsystem och totalt inkompetenta idioter dom har på bredbandsbolaget egentligen??? Allt slutade med att jag fick betala den vanliga vägen via nätet och vänta i 3 dagar. Tack så fantastiskt mycket! Allvarligt... Peder Ramel, nu får du fan styra upp detta omgående.
Förresten, angående Tele2-idioterna. Jag ringde och bråkade med dom i 3 dagar och upprepade gång på gång att det var deras fel eftersom att dom sagt fel summa till mig från början på min räkning.. Sista dan så började dom väl tröttna och ville ha bort mitt hat för då avslutade dom samtalet med "Vi ska se vad vi kan göra.." de 2 tidigare dagarna lät det bara "Vi kan inte göra nångonting förrän allt är inbetalat.." ... Men ojdå! En timme efter 3e dagens samtal så fungerade min telefon igen! Där ser man vad lite motiverat hat och frustration kan återkomma. Znappe var nöjd.
/Alex "Z" Skalman
Kommentarer
Postat av: Carro
hahaah grattis, nästa steg är att kolla din teleräkning. jag menar:
-hur mycket gick ditt teleparty på egentligen?
daam,dam,daaam
[insert command;
dålig hismusik]
Postat av: znappe
haha eller hur.. satt nog 30-40 min i telefon med dom totalt.. snark :)
Trackback